Διατροφή Χριστουγέννων: Τι να προσέξουμε στα εορταστικά γεύματα

Λιπομέτρηση με την σύγχρονη μέθοδο DEXA – Ενημερωθείτε για τη νέα μέθοδο

Εστίασε την ποσότητα των μερίδων σου
Όλοι βρίσκουμε ευκαιρία τις γιορτές να ξεφύγουμε, να φάμε λίγο παραπάνω, να φάμε λίγο απ’όλα. Η αλήθεια είναι ότι όντως, εάν αυτό γίνει για 1 ή και λίγες παραπάνω ημέρες δεν υπάρχει πρόβλημα. Το πρόβλημα εντοπίζεται όταν αυτό αρχίζει να γίνεται επαναλαμβανόμενα, για όλη την περίοδο των γιορτών, οπότε μετά δυσκολευόμαστε να επανέλθουμε στις διατροφικές μας συνήθειες. Μπορούμε να φάμε λίγο παραπάνω, αρκεί να έχουμε τον έλεγχο μετά για να επανέλθουμε στα κανονικά μας κιλά.

Ένα γλυκό δεν φέρνει το τέλος του κόσμου
Το θέμα δεν είναι αν θα φας 1 μελομακάρονο ή 1 δίπλα, αλλά όταν αρχίζεις να τρως το ένα μετά το άλλο τα γλυκά, χωρίς σταματημό. Ειδικά όταν τα γλυκά αυτά είναι σε μπουκίτσες, οπότε κάποια στιγμή χάνεις το μέτρημα. Μπορείς να φας τα πεντανόστιμα, εορταστικά, παραδοσιακά γλυκά στην σωστή ποσότητα, σρκεί να θυμάσαι ότι το γλυκό δεν είναι για να χορτάσεις.

Τι μπορώ να πιω τις γιορτές;
Οι περισσότεροι μένουμε στο τι θα φάμε και αγνοούμε σχεδόν τελείως το τι θα πιούμε. Ενδεικτικά, το ένα γραμμάριο αλκοόλ αντιστοιχεί σε 7 Kcal. Αυτό σημαίνει πως η θερμιδική περιεκτικότητα ενός ποτηριού κρασιού είναι 70 Kcal και ενός ποτηριού ουίσκι είναι 105 Kcal. Τα 2-3 ποτηράκια κρασί λοιπόν, δεν είναι τελειώς αθώα. Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ σε 1-2 ποτήρια και να θυμάσαι ότι για κάθε ποτήρι αλκοόλ ή αναψυκτικού, πίνεις ακόμα ένα ποτήρι νερό.

Οι παρεξηγημένοι ξηροί καρποί
Αν και οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε θερμίδες, πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο New England Journal of Medicine αποκάλυψε ότι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά ξηρούς καρπούς είναι πιο αδύνατοι. Επίσης η έρευνα ανακάλυψε ότι άνθρωποι που καθημερινά καταναλώνουν μια χούφτα είχαν 20% λιγότερη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία σε διάστημα 30 ετών.

Μην αφήσεις στην άκρη τις αθλητικές δραστηριότητές σου
Ωραία η ξεγνοισιά και η χαλάρωση που μας επιφυλάσσουν οι γιορτές. Καλό όμως θα είναι να μην βγούμε τελείως από το πρόγραμμα των αθλητικών μας δραστηριοτήτων. Κι αν αυτό είναι αρκετά δύσκολο, μπορούμε να ακολουθήσουμε εναλλακτικές λύσεις όπως περπάτημα ή γυμναστική στο σπίτι. Έτσι, θα είναι πιο εύκολο να επιστρέψουμε στους αθλητικούς μας ρυθμούς μετά τις γιορτές.